fredag 19 december 2008

Bara en dröm

Jag drömde att jag skulle handla en bit kassler, alternativt en bit utskuren kotlett. Kotlettraderna var inte förpackade och med stora hängande fettslamsor så jag valde kassler. Bredvid kyldisken stod en frysdisk med frusna lammdelar och blå askar innehållandes kaninkött. Medan jag letade efter en fin och lagom stor kasslerbit, såg jag något vitt och lurvigt bland de frusna lammdelarna. Jag rotade då fram ett helt litet lamm! Det var utan ögon och inälvorna var urtagna, men var inte flått. Hallå, tänkte jag. Det här lammet har de inte ens flått! Äckligt! Samtidigt har en av kaninköttsaskarna öppnat sig och en liten frusen vit kanin utan ögon trillat ut. Ännu värre! Jag tänkte att jag måste ta en bild med mobilkameran. Jag arrangerade de frusna djuren så att de kom med på samma bild. Just när jag ska ta bilden, så går Andy McCoy förbi affärens skyltfönster. Jag tar alltså en bild med ett fruset lamm, en frusen kanin och Andy McCoy. Tyvärr var det bara en dröm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande! Har du kollat mobilen?

Hannibal Hayes sa...

Nä, det vågar jag inte!