tisdag 8 september 2009

Tulpaner från Amsterdam

Nu har jag handlat en säck med 100 blandade tulpanlökar, samt en påse med sju gulrödrandiga papegojtulpaner. När de kommit i jorden är det bara att vänta på den kommande vårens blomsterprakt alltså! På vägen hem från tulpanlöksaffären upptäckte jag ett träd med viktoriaplommon vid en riven bondgård. Ibland har man tur. Planteringen får vänta ett par dagar för idag är det ju underbart badväder och en sådan dag kan inte slösas bort på plantering. Vattna de nysatta bärbuskarna måste jag nog göra förstås...

En återkommande dröm jag har är att det varit inbrott i källaren och cykeln är stulen. Alltid lika skumt, för jag förvarar inte cykeln i källaren. Drömmen kanske betyder något annat?

Nu har jag äntligen fått en ny tid för min tigertatuering, Johan på Old Bones var sjuk vid den ursprungligen bokade tiden. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Inga kommentarer: