måndag 14 april 2008

Köttkvarn... ja

Jag hittade en köttkvarn på "Jesushjälpen" för 30:-, fin och i princip obegagnad. Men jag köpte den inte. Nästa dag var den såld. Snopet, eller korkat av mig. Stryk det som inte passar. Idag hittade jag en på Friishallen, men den hade slitna knivar samt innehöll en del torkade köttfärsrester. Pass. Jag får jobba på att få den som jag blivit lovad, den ska förvisso också ha slitna knivar, men det går ju att ordna nere hos den kniv- och saxslipande skomakaren.

Häromnatten drömde jag att det var fullt av socker i min havre- och rågflingeblandning. Inte så bra.

För övrigt backar den ene efter den andre av mina klydderövskompisar ur kommande helgs planerade vandring. Bara två säkra kvar och två som vill vela vidare tills torsdag. Dålig stil!

Inga kommentarer: