tisdag 18 maj 2010

Porsche 911 Turbo

Drömde att jag hade införskaffat en lilametalliclackad Porsche 911 Turbo. En rätt gammal en från slutet på 70-talet, men i hyfsat bra skick. Bilen hade jag parkerat i ett låst utrymme i ett bevakat garage. Ändå hade någon gjort inbrott i bilen genom att slå in en ruta och stulit instrumentpanelen och ett par högtalare. Dessutom hade tjuvarna i vanlig ordning förstört mer än de hade stulit. Arg och ledsen blev jag såklart och rullade ut bilen ur buren för att kunna städa och inspetera skadorna. Sedan lät jag bilen stå för att kontakta polis och försäkringsbolag. När jag kom tillbaka hade nissarna vars uppgift skulle vara att bevaka garaget, satt en böteslapp på 1600 kr på bilen för att den stod felparkerad! Då blev jag ännu mer arg och undrade vad i h-e de sysslar med! Jag fick då svävande svar om att de "bara sköter sitt jobb" och att de "ska se vad de kan göra" osv. Sedan hittade jag ett nytt insynsskyddat garage istället. Så kan det gå, kanske.

Inga kommentarer: