tisdag 10 juni 2008

Drömtydarmaterial

Jag drömde att jag såg ”Uggly Betty” sitta och tigga på trottoaren. Hon hade blivit mycket smalare än hon är i TV-serien. Bredvid sig hade hon två döda duvor som hon fångat, och hade tänkt laga till och äta till middag. Sen gick jag omkring i ett tomt radhus. Där var de två duvorna, nu levande, och spatserade omkring på golvet. ”Uggly Betty” bodde tydligen illegalt i det tomma radhuset. Hon syntes inte själv till. Däremot var där en annan kvinna i huset. Hon hade nycklar till radhuset och var upprörd över att det bodde någon där. Jag tyckte att hon skulle överlämna sina nycklar till mig för hon hade inte där att göra. Kvinnan protesterade livligt mot detta och sa att hon minsann skulle ge nycklarna till tre av sina namngivna väninnor. (Tyvärr har jag glömt namnen nu.) När hon gått hittade jag en inplastad kalkon i ett avstängt kylskåp. Den verkade OK, så jag undrade varför Betty hade fångat duvor när hon hade en kalkon att äta.

Sen stod jag till midjan i grumligt vatten hållandes i en pinne med ett snöre. I andra änden av snöret var en duva bunden, som simmade omkring under vattnet. En bit ifrån stod pappan till en av min dotters klasskamrater. Han hade också en pinne med snöre, fast med en anka som simmade under vattnet. Jag var lite orolig för att ankan skulle bita mig. Därefter hittade jag en flytande gul nylonvajer, som jag drog i. Det visade sig vara en stor härva av gul vajer som flöt i vattnet.

Något att bita i för en drömtydare!

1 kommentar:

Amir Ahl sa...

Jag tror att det har nått med Uggly Betty, simmande duvor, kalkoner, tomma radhus och kanske lite annat att göra. Helt klart!