torsdag 18 oktober 2007

Skumma drömmar - igen...

Dags för en skum dröm var det igen inatt... Jag drömde att jag kom hem en kväll och satte på TV:n, där filmen Maladolescenza visades på TV6. Tyvärr var det precis en slutscen där de tre karaktärerna, två flickor och en pojke, faller ner för ett stup. Två av dem dör, medan en av flickorna ligger svårt skadad på en klipphylla. Efter det rullar eftertexterna upp. (Nu har jag ingen aning om filmen verkligen slutar så, eftersom jag inte sett den...)

Efter det sitter jag på en pub där flera av mina f.d. arbetskamrater jobbar med att servera öl. Jag berättar för min gamle bas från Saab, som jobbar som servitör, att det ligger sönderslagna stolar och bord i ett hörn. Han säger då att det tidigare på kvällen varit två MC-gäng och slagits på puben, men att han strax ska städa upp. Då ringer det i min mobiltelefon där en person på Länsstyrelsen vill bestämma en plats där vi ska träffas för en fältkurs jag anmält mig till. Samtidigt kommer en servitris, som jobbar som servitörutbildare på Lernia, med ytterligare två mobiltelefoner där andra personer söker mig.

Efter det ligger den överlevande flickan under en filt i min soffa i vardagsrummet och återhämtar sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Störig dröm. Gör nått nyttigt istället.