tisdag 4 augusti 2009

Stulen vit skåpbil

Inatt drömde jag att jag köpte en skåpbil för att köra till Stockholm med. När jag skulle parkera i Stockholm fanns det bara märkliga parkeringsplatser där man förväntades ställa bilarna i långa rader nos mot bak. Jag råkade stöta till bilen framför, som var en röd gammal BMW. Ägaren, som var märkligt lik Ola Rapace, till denna märkte den lilla stöten och tittade sig omkring. Jag fällde sätet och låg ner för att inte synas. Han såg mig ändå när han tittade in i bilen. Jag gick ut och han påstod då att det var hans skåpbil som blivit stulen häromveckan. Jag sa att jag inte alls stulit den, utan nyligen köpt den i Malmö. Han hävdade envist att det var hans bil och visade med hjälp av kvitton och annat som låg i handskfacket att bilen varit i Stockholm veckan innan, och då tydligen blivit stulen och transporterad till Malmö. Jag hade alltså blivit lurad av bilförsäljaren!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, lurad av en bilförsäljare!